BEZPIECZNY SENIOR
- Szczegóły
- Kategoria: Informacje
- Opublikowano: wtorek, 27, luty 2024 12:59
- instruktor
- Odsłony: 340
„... Każdy SENIOR JEST KONSUMENTEM ...”
Pod takim tytułem Słuchacze PUTW wysłuchali drugiej prelekcji Pani Iwony ZAPART Prezesa Federacji Konsumentów w Katowicach ,w ramach autorskiego projektu Radnych Marcina Felderhoffa i Daniela Pliszki pt. „ Bezpieczny Senior” .
Pani Prelegent zwróciła uwagę i omówiła prawa, jakie posiada każda osoba, która jest konsumentem w naszym kraju i korzysta z usług na własne potrzeby.
W przypadku, kiedy zakupiony towar jest niezgodny z umową lub usługą, wtedy podlega reklamacji. Można też zażądać wymiany towaru. Zależy to od tzw. prawa rękojmi, a dziś mówimy o niezgodności towaru z umową.
Pani Iwona zwróciła szczególną uwagę na miejsce podpisywania umów w domu oraz poza domem, np. zakup garnków, materacy itp. Można zerwać umowę i zażądać zwrotu pieniędzy po 14 dniach. Przede wszystkim uważać na oszustów.
Sklepy, sklepiki i markety mogą też oszukiwać zmniejszając cenę produktu a jednocześnie zmniejszając gramaturę, np. masła. Opakowania oraz towar w promocji powinien również zwrócić baczną uwagę kupujących. Może ich zmylić właśnie opakowanie, czy niższa cena.
Dewizą naszą winno być powiedzenie :
„.....Produkt nie działa tak jak chcę - ja działam.....”
Warto również zwrócić uwagę na zakupy produktów przez internet. Sprzedaż na odległość wymaga pytań w postaci: kto sprzedaje, gdzie siedziba, zadzwoń do mnie, jak zapłacę, jak szybko dostarczą, a wreszcie czy mi to potrzebne. I wahanie: wyprzedaż tylko dzisiaj. Musimy być czujni na usługi, umowy, darmowe pokazy . Na lombardy i kantory. Pani Prelegent w filmowej prezentacji na ekranie pokazała i omówiła szereg przykładów.
Słuchacze zadawali bardzo trafne pytania i potrafili nawiązać wspaniały kontakt z prowadzącą .
Śmiechom, dowcipom nie było końca, a wszystkie z pożytkiem dla obojga zadowolonych stron. Gromkie oklaski były tego dowodem i gorącym podziękowaniem.
Opracowała :Jadwiga Głogowska